Sunday, April 17, 2016

7 Day Detox (Day 4 &5)

Day 4 - IT'S ALL ABOUT ENERGY


Tapi ...
Bangun Subuh, badan terasa sangat pelik. Menggigil dan berpeluh. Rasa nak tumbang. Solat pun duduk. Rasa tak larat sangat. Bawa baby keluar bilik untuk duduk di ruang tamu ber aircond.
peluh bukan peluh sbb kepanasan. orang kata peluh jantan ya.

Melepek kejap sampai jam 8, paksa diri buat smoothie mangga +protein+low fat milk. Terus zupppp datang tenaga. mesti low sugar mlm tadi.

Harini saya ketagih smoothie buah. Sampai 6 sudu serbuk protein saya guna sepanjang hari. sedap betul. HAHA.. bila lapar je saya buat smoothie..


Badan rasa letih sikit tapi segar dan bersemangat sebab SMOOTHIE!
Patut lah mereka kata harini hari tenaga.

Ohya, harini harijadi anak kedua saya. Jadi kami bawa anak anak ke Secret Recipe untuk makan kek. Saya order dinner saya - Salad dengan kekacang tu..sedapp tp mcm ada dressing yg hmmm..alamak rezeki belasah je la. Minum pun green tea je. kek semua ayah diorg kena habiskan. huhu

Pembuangan harini agak dasyat - 4,5 kali ke toilet

Ni menu harini

Fruit smoothie -sarapan dan snek (ADDICTED)
Cara nya : sebiji buah sederhana , 2 scoop protein, setengah cwn low fat milk, air sampai penuh, ais, blend dlm Shake and Take

Sup ni. goreng garlic dlm sikit olive oil, masukkan air, didihkan. masukkan sayur, dan kicap cair. potong cili padi dlm..terbakar oi



DAY 5- ITS ALL ABOUT VITALITY




Harini badan rasa lebih bertenaga.

Harini saya ambil chicken breast dan buat sup, masukkan juga sayur. Hasilnya memang sangat sedap. Saya tak tambah garam, cuma letak kicap cair. Rasa dia sgt best. Malam, saya panggang ayam untuk makan dengan sayur. Suami ckp sedap sup tu. yeay

Harini ada event juga malam. mereka serve mushroom soup dan nasi goreng. Nasib baik perut ni kenyang ..kalau tak heeeee habis.

Kunci kalau taknak terbabas program ni adalah Kelaparan/kekenyangan.
heeee

Pembuangan kembali normal. Perut mula rasa flat. Muka pun ada rasa sikit kicik. haha

Smoothie betik + protein
Lunch - Sup ayam + sayur

xx
detoks

No comments:

Post a Comment