Wednesday, April 13, 2016

7 Day Detox (Day 2 & 3) - Lost 2.5kg!!


Day 2 - ITS ALL ABOUT SOUP

Harini best sebab boleh makan soup. Nak banding meratah green salad only semalam!
Tapi sebab saya menyusu saya tetap selitkan sikit protein kat dalam soup. saya carik carikkan ayam dada yg di grill, nikmatnya dapat DAGINGGGG..

Tengok menu ni


detoks
Ada bayam, kobis, carrot, daun kucai, tomato

Makan pagi dan ambil semua supplement detox ini



Review:
Harini saya mula rasa penat. Saya diserang mengantuk yang sangat dashat. Saya boleh terlelap ketika mengajar anak sulung saya membaca. Nampaknya detoks mula berlaku. Saya rasa perkara ni sama macam masa hari hari pertama Ramadhan.
Malam pun takleh stay up bekerja, tidur awal, rasa penat sangat.


Pembuangan : 2 kali sahaja hari ini. Not bad eh. Tapi yang keluar nya ialah sayuran sayuran dari Day 1.


Day 3 - IS ALL ABOUT COLORS
Harini kami boleh makan macam macam...
jenis sayur -_- hehe

Harini saya rebus carot (oren), gril terung(ungu ), stim bayam (hijau), raw tomato, raw kacang panjang, daun selum

Kemudian, sebab saya menyusu - saya rebus telur sebiji untuk makan dengan sayuran.  Malam pula sy grill daging sikit. MasyaAllah at day 3 bila dapat daging...hahha rasa mcm dpt kek.

Ni gambar menu
Broccoli, carrot, tomato, salad, tabur blackpepper oliveoil dan garam sikit

Tengahari - tambah hard boiled eggs (hanya utk ibu bf ye), dan small fragrant pear

Malam ada tambahan terung, kacang panjang, daun selum, dan almost cooked boiled egg dan grilled meat


Review:
Harini saya rasa sangat lapar. Tapi saya makan pisang dan ambil protein shake dia jadi OK, kejap. Tapi bertabah lah.

Malam sangat penat dan tak boleh buka mata dah lepas jam 10. Lepas tu ada kahak mula develop.

TIMBANG!
Saya sebenarnya nak detoks untuk sihat (dan cantik ehem), kalau dapat turun berat tu kira bonus la..so tak fokus sgt bab nak hilang berat badan.

So memang taknak timbang tapi...hmmm bila nampak timbang dalam bilik rasa geram. jomlah apa salahnya tengok hasil 3 hari.

MAKKK..2.5kg dah hilang. sekarang 62.5 kg dah.


Pembuangan : tiada langsung pembuangan, agak pelik, tapi its OK

Ini yang buat saya bersemangat waja lagi nak teruskan 7 hari detoks. Apa pun jangan lupa follow perjalanan saya ke arah healthy and beautiful skin and body OK?

Kalau nak follow, marilah, saya akan post meal plan ni dekat belah kanan esok. Tinggalkan email dan saya akan terus bagi ASAP

No comments:

Post a Comment